Meer gratis bezoekers krijgen via deze 9 tips

19 september 2021
Meer bezoekers uit Google halen door deze tips

De marketingwereld verandert voortdurend, en de trends van vandaag zullen niet meer zijn wat ze een paar jaar geleden waren. In deze blogpost bespreek ik 7 tips die je kunt gebruiken om meer bezoekers naar je website te trekken zonder veel geld uit te geven. Deze strategieën hebben in de loop der tijd bewezen goed te werken voor bedrijven die een gemakkelijke manier willen om hun online aanwezigheid op te bouwen zonder de bank te breken!

#1. begin met bloggen

De eerste tip die je moet toepassen is te beginnen met bloggen. Het maakt niet uit in welke branche je zit of dat je website al een blog heeft, iedereen kan er baat bij hebben artikelen te schrijven die nieuwe potentiële klanten aantrekken

Veel bloggers maken de fout te denken dat ze dagelijks berichten over hun bedrijf moeten schrijven om het te laten werken, maar is dit niet het geval. Je kunt zo weinig of zo veel schrijven als je wilt, maar zet wel kwaliteitsinhoud neer waar je lezers van zullen genieten en profijt van zullen hebben.

Neem, voor je begint artikelen voor je blog te schrijven, de tijd om andere verwante blogs in je bedrijfstak te onderzoeken en te zien wat hun auteurs doen dat hen succesvol maakt. Probeer die strategieën na te bootsen, zodat je niet alles zelf hoeft te bedenken!

Het mooiste van bloggen is dat het niet veel werk vraagt als je eenmaal de boel op gang hebt. Als al het andere mislukt, overweeg dan iemand in te huren die ervaring heeft met het schrijven van goed ontvangen berichten voor bedrijven als het jouwe. Een SEO specialist kan je hierbij helpen.

Zorg er niet alleen voor dat je nuttige blogberichten maakt, maar ook dat ze gemakkelijk te vinden zijn voor klanten/bezoekers door gebruik te maken van relevante trefwoorden en tags. Dit is een gemakkelijke manier om je website beter zichtbaar te maken op zoekmachines als Google, wat je duizenden bezoekers per maand kan opleveren.

Als je het goed doet, heeft bloggen de potentie om deze lezers om te zetten in nieuwe klanten die afspraken met je maken of je producten kopen!

#2. Zorg voor meer (Google) reviews

Je website is een groot deel van je succes. Als mensen je niet vertrouwen, zullen ze niet bij je kopen en dat kan slecht zijn voor de zaken. Een manier om op het internet te pronken met je goede werk is door meer Google Recensies te krijgen . Die zijn erg belangrijk omdat ze de resultaten van zoekmachines omhoog stuwen, waardoor klanten je gemakkelijk kunnen vinden als ze onderzoek doen naar welke dienst of welk product ze nodig hebben.

Bovendien, als potentiële klanten verschillende positieve recensies zien over hoe goed het bedrijf met hen samenwerkt, kan dit hen nog verder overtuigen! Nog iets dat we niet mogen vergeten: er is een toename in klantenbinding voor bedrijven die wel kwaliteitsdiensten aanbieden – dus ga nu die Google Recensies halen!

#3. Ga aan de slag met je social media kanalen

Je zou kunnen denken dat sociale media slechts een trend zijn, maar dat is eigenlijk niet zo. Sterker nog, volgens statistieken van Social Media Examiner , is het aantal bedrijven dat ten minste één vorm van sociale media gebruikt in 2014 met 25% gestegen! Dit betekent dat ook jij aan boord moet stappen van dit nieuwe marketingkanaal – al was het maar voor het succes van je bedrijf.

Maar hoe kun je deze kanalen het beste gebruiken? Facebook en Instagram zijn prima plaatsen om te beginnen omdat ze zo veel gebruikers hebben die ze allemaal regelmatig bezoeken. Daarom kan het regelmatig posten van updates over wat er binnen je bedrijf gebeurt, helpen hun aandacht erop te vestigen.

#4. Zorg voor kwalitatieve backlinks

Backlinks zijn links die naar andere websites verwijzen, en ze zijn de sleutel voor SEO. Meer kwalitatieve backlinks hebben betekent dat je site hoger in de zoekresultaten van zoekmachines als Google komt, omdat je een betere reputatie hebt – en dat is wat Google wil! Je kunt dit soort links creëren door gastartikelen te schrijven of persberichten uit te zetten. Heb je hier geen ervaring mee of zie je dit niet zitten? Dan kan het verstandig zijn om een linkbuilding specialist in te schakelen.

#5. Verbeter de laadtijd van je website

Het spreekt voor zich dat hoe sneller je site is, hoe beter. Je wilt bezoekers een geweldige ervaring geven en je wilt ook niet dat ze al weggaan voor ze tijd hebben om te lezen waar het over gaat! Er zijn veel manieren om dit te doen, maar hier zijn enkele van de meest populaire:

Zorg dat je afbeeldingen gecomprimeerd zijn

Zo zorg je ervoor dat afbeeldingen op elk apparaat snel laden. Als iets er te groot of te klein uitziet, kan er een probleem zijn met de opmaak. Je kan hier verschillende plugins voor gebruiken. Zelf maak ik hiervoor gebruik van compressor.io.

Optimaliseer videobestanden door ze zo nodig te verkleinen

Door video bestanden te verkleinen, hoeven gebruikers niet blijven wachten op informatie of vermaak die ze toch niet echt nodig hadden. Een veel gebruikte manier om video’s minder zwaar in te laden is door ze via Vimeo of YouTube in te laden. Veel CMS (content management systemen) als WordPress en Joomla maken hier dan ook gebruik van.

Ontdoe je van overbodige plugins want die vertragen de snelheidvan je website

Dit is misschien wel het belangrijkste punt! Veel nieuwe gebruikers installeren plugins die ze niet echt nodig hebben. Ze willen ze alleen maar uitproberen maar vergeten ze later te verwijderen. Je kunt zelfs een lijst van al deze plugins maken, zodat je in de toekomst niet gaat overdrijven met overbodige plugins.

#6. Maak gebruik van duidelijke kopteksten en lijstjes

Lijsten zijn een prima manier om lange lappen tekst op te breken. Ze maken het de lezer gemakkelijk om mee te volgen en zijn eigen mening te vormen over wat je zegt. Koppen helpen ook je schrijven in hanteerbare brokken op te delen, waardoor het voor ieders ogen gemakkelijker wordt!

#7. Maak je website responsive

Nu steeds meer mensen mobiele apparaten gaan gebruiken om op het web te surfen, wordt het steeds belangrijker dat alle websites een responsive ontwerp hebben. Je wilt niet dat de bezoekers van je website een negatieve ervaring hebben door hoe moeilijk het is om op hun telefoon of tablet te navigeren.

#8. Vul je titel tag en meta discription in

Elke pagina op je site moet een unieke title tag en meta beschrijving hebben, die zoekmachines gebruiken om je inhoud in de resultatenpagina’s weer te geven. Zorg ervoor dat je weet op welke trefwoorden mensen zoeken, zodat je ze met de juiste woorden kunt benaderen.

#9. Weet welke zoekwoorden voor jou niche van belang zijn

Zoek de keywords die er voor je niche toe doen. Gebruik Google hulpmiddelen (keyword planner, trends, etc. ) en ga na wat er op dit moment in je niche gezocht wordt.

Schrijf een lijst op van minstens 50 trefwoorden waarop je je wilt richten bij zoekmachines. Deel deze keywords vervolgens in subgroepen, zodat je ze als het ware clustert en koppelt aan de relevante pagina’s. Zelf zou ik aanraden maximaal 5 tot 10 zoekwoorden aan één pagina te koppelen.

Kies één of twee hoofdzoekwoorden uit per artikel en zet deze in je koptekst / titel, de eerste alinea van de inhoud en in de alt-tekst bij het uploaden van afbeeldingen naar blogpost pagina’s. De overige keywords gebruik je geleidelijk door het artikel heen.

Zorg ervoor dat al deze woorden natuurlijk samenvloeien met al het andere wat in dit stuk geschreven is. Het heeft geen zin ze toe te voegen alleen maar omdat ze mensen ertoe zouden kunnen brengen vaker op jouw artikelen te klikken dan op andere. Uiteindelijk wilt Google de meest relevante teksten tonen. Zorg er dus voor dat jouw tekst de meest relevante tekst is die jouw potentiële bezoeker maar kan vinden.

Tot slot

Wees niet bang om met verschillende zoekwoorden te experimenteren, maar probeer het niet te overdrijven. Een van de belangrijkste factoren bij SEO is schrijven voor mensen in plaats van voor machines. Als je over technische dingen schrijft (bv. “SEO tools”), gebruik dan eenvoudige taal en leg alles stap voor stap uit, zodat je inhoud ook beginners zal interesseren.

Mocht je naar aanleiding van dit artikel nog vragen en/of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat natuurlijk graag van je terug!

Facebook
Twitter
LinkedIn